tirsdag 26. juni 2012

Kraftleverandøren

Kraftleverandøren vår i Drangedal har et selskap som kaller seg for ”Dean”. Jeg tviler på at den engelske betydningen var i fokus da denne bokstavkombinasjonen ble valgt – en dean er som kjent en prost, men likevel: En kirkens tjener bør være en kraftleverandør.

Barry og Sue Swanson er ”kirkens tjenere” og under kongressen var de utvilsomt kraftleverandører. Det var god forkynnelse og sterkt Åndsnærvær. For meg var det en helt spesiell opplevelse å tolke budskapet på søndagens avslutningsmøte. Fokuset var at ”Mitt hus skal være et bønnens hus for alle folk” (Jes 56:7b). Dere som har fulgt bloggen min, vet at jeg denne våren har vært opptatt av en ”Profetisk sandwich”. Når da Sue blir ledet til å tale om det jeg oppfatter som "sandwich-fyllet"– opplever jeg at det enda engang blir bekreftet at den tiden vi lever i er en profetisk tid.

Det er en tid for Guds folk til igjen å gjøre hans hus (tempel) til et bønnens hus. Jeg er hans hus, vi er hans hus. Bare da kan jeg oppdage at oppstandelseskraften, livskraften, allerede er virksom i oss som tror (Ef 1:19). Og bare når den kraften er virksom vil Kristus bli synlig i meg slik at mennesker som står utenfor fellesskapet kan få et glimt av den Gud de lengter etter.

Dagens ’manna’:
Bare ved å komme nær Gud, kommer jeg nær verden!

Ingen kommentarer: