torsdag 2. august 2012

I meg

Jeg undres av og til hva som er det største underet: At jeg er i ham eller at han er i meg? I og med at begge deler ikke kan gripes med fornuften, har jeg konkludert med at det er like stort. Det kan kun gripes ved tro, og det er derfor Paulus i sin andre bønn ber:
Må Kristus ved troen bo i deres hjerter
og dere stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet.
Ef 3:17
Når jeg i tro griper at Kristus bor i meg, er dette med kjærligheten så mye lettere å få tak på. Jeg klarer ikke å produsere kjærlighet til ”hvemsomhelst”, men jeg kjenner at Jesus i meg gjør det. Og når jeg lar ham ta over, skjer underet – og det er ikke min kjærlighet, men hans som strømmer ut. På offisersskolen lærte jeg et enkelt kor:

     Jesus in me (3x)
     Jesus in me loves you


Om jeg står rotfestet og grunnfestet der tror jeg at noe vakkert kan skje.

Dagens ’manna’:

Tenk at det er så enkelt!

Ingen kommentarer: