torsdag 13. september 2012

Helt avleggs!

Jeg vet ikke om jeg håper på at den skal bli på mote igjen, men i følge mine barn og svigerbarn er den gamle lilla ”grilldressen” helt avleggs. Det har jeg fått høre mer enn en gang, og jeg har følelsen av at de helst vil slippe å bli sett sammen med meg når jeg har den på. Det verste er at den tross sine snart 25 år fortsatt er brukbar og det kjennes så dumt å legge av noe som har vært en del av meg så lenge.
Lev da ikke som før, men legg av det gamle mennesket
Ef 4:22
Det gamle mennesket har vært en del av meg i over 56 år. Subjektivt og menneskelig sett er det fortsatt relativt brukbart. Og fordi jeg har vanskelig for å kvitte meg det jeg er glad i, kan det være vanskelig å legge det av slik Paulus oppfordrer til. Innerst inne vet jeg at han har rett, for det ligger en fantastisk hvile i å la det nye mennesket i Kristus få mer plass. Det er som å kaste klærne og køye etter en slitsom dag.

Dagens ’manna’:

Å få leve som det nye mennesket er en vandring med hvilepuls.

Ingen kommentarer: