søndag 25. november 2012

Skapt for å vare evig!

For verden går til grunne med alt sitt begjær, men den som gjør Guds vilje, består til evig tid.
1 Joh 2:17

I et evighetsperspektiv er livet mitt på jorden kun et kort øyeblikk, men konsekvensen av hva jeg gjør med det varer evig. Hva jeg velger å gjøre i dette livet høster jeg frukten av i det neste. Det er viktig å vite at ’så lenge vi er hjemme i kroppen, er vi borte fra Herren.’ (2 Kor 5,6b).

Da jeg var ung ble det ofte fokusert på at ”I dag begynner resten av ditt liv” – det er utvilsomt en viktig vinkling, men kanskje det er enda mer fornuftig å leve hver dag som om den var den siste. Matthew Henry sa: ”Det burde være vårt daglige fokus å forberede oss for den siste”. Det er ikke sikkert det vil endre på noe av det jeg foretar meg til daglig, men det vil nok gjøre meg enda mer bevisst på at jeg er skapt for å vare evig.

Dagens ’manna’:
Da jeg ble frelst ble ”holdbarhetsdatoen” slettet.
____________________________________
Refleksjonen bygger på Rick Warrens: "Målrettet liv"- dag 4 av 40 (36 dager igjen av 2012)

Ingen kommentarer: