søndag 23. desember 2012

Å bruke det jeg har fått

I morgen er det mange ”givere” som er spente på om mottakeren setter pris på gaven. Det beste beviset på at gaven blir verdsatt er ikke reaksjonen der og da, men om den faktisk blir tatt i bruk. Slik er det også med alle gavene Gud har gitt meg. Et dansk ordtak sier det slik:
Hva du er, er Guds gave til deg
Hva du gjør med det du er, er din gave til Gud!
Gjennom livet har jeg oppdaget at Gud har gitt meg gaver jeg ikke visste om. Oppdagelsen skjedde ved at jeg begynte å bruke det jeg ikke visste at jeg hadde. Selvfølgelig utløste en slik oppdagelse begeistring. Og kanskje Gud undret seg: Hvorfor har han ikke brukt den gaven før?

For noen år siden var det vanlig å møte plakaten: ”Stengt på grunn av vareopptelling” i butikkdøra en dag i romjula. Det er ikke dumt en gang i mellom å få en oversikt over hva Gud har gitt og hvordan jeg forvalter det.

Sett alt inn på å stå din prøve overfor Gud! Vær en arbeider som ikke har noe å skamme seg over, men som legger fram sannhetens ord på rett måte.
2 Tim 2:15
Dagens ’manna’:
Gud fortjener mitt beste
-------------------------------------------------
Refleksjonen bygger på Rick Warrens: "Målrettet liv"- dag 32 av 40 (8 dager igjen av 2012)

Ingen kommentarer: