mandag 31. desember 2012

Å leve med hensikt!

Det er den beste måten å leve på. Gud har en hensikt med hvert menneskes liv. Å finne hans plan er det beste et menneske kan gjøre. David visste det, og da han ved noen anledninger var på vei ut av den, var han rask til å vende om. Derfor kunne Paulus forkynne om ham:
David var en tjener for Guds plan i sin levetid.
Apg 13:36
Warren avslutter sin bok med en oppfordring om å skrive ned mine svar på følgende fem spørsmål:
  1. Hva skal være sentrum i livet mitt?
  2. Hva slags karakter skal mitt liv ha?
  3. Hva skal jeg bidra med gjennom livet mitt?
  4. Hva vil jeg at livet mitt skal kommunisere?
  5. Hva er ”min” åndelige familie?
Når jeg har svart på disse spørsmålene vil jeg sitte igjen med en form for erklæring om mål og mening med livet mitt.

Som hans medarbeidere oppfordrer vi dere til ikke å ta imot Guds nåde forgjeves.
2 Kor 6:1
Dagens ’manna’:
Jeg har tatt imot Guds nåde, og jeg vil at det skal berøre flere enn meg!
Takk for følget i 2012 og Guds velsignelse i 2013!
______________________________________
Refleksjonen bygger på Rick Warrens: "Målrettet liv"- dag 40 av 40. I morgen kommer en epilog.

Ingen kommentarer: