tirsdag 18. desember 2012

Kast det råtne eplet!

Her følger flere gode råd for å vinne seier over fristelser
  • Jeg nekter å la meg skremme
Det er fort gjort å bli skremt og demoralisert når jeg blir utsatt for fristende tanker. Skam over å bli fristet kan fort bli resultatet.  Men å skjemmes betyr at jeg har misforstått hva åndelig modenhet er. Fristelse er ikke et tegn på svakhet eller ”verdslighet”, men på at satan hater meg.
  • Jeg vil bli kjent med fristelsesmønsteret mitt
Jeg må vite når og hvor jeg er mest sårbar. Løven velger alltid ut et sårbart dyr i flokken.
Vær edru og våk! Deres motstander, djevelen, går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke.
1 Pet 5:8
  • Jeg vil be Gud om hjelp
Han forstår min svakhet fordi han selv ble prøvet (Hebr 4:15)
Dere har ikke møtt noen overmenneskelig fristelse. Og Gud er trofast, han vil ikke la dere bli fristet over evne. Nei, når dere blir fristet, vil han vise en utvei, slik at dere kan holde ut.
1 Kor 10:13
Dagens ’manna’
Gud vil vise meg en utvei!

--------------------------------------------------
Refleksjonen bygger på Rick Warrens: "Målrettet liv"- dag 27 av 40 (13 dager igjen av 2012)

Ingen kommentarer: