lørdag 15. desember 2012

Sannheten forvandler




Jeg kommer nok aldri til å glemme det korte innlegget til Clive Adams under kongressen i Praha i oktober. Han hadde ett fokus: Forvandling. Jeg er helt enig. Målet med vårt oppdrag er ikke forandring eller forbedring, men forvandling. 

Det er sannheten som tydelig viser at forvandling må til. Derfor ber Jesus:

Hellige dem i sannheten, ditt ord er sannhet.
Joh 17:17
”Guds Ånd bruker Guds Ord for å gjøre oss lik Guds Sønn” skriver Warren. Guds ord gjør noe med meg. Jeg må ha det med meg hver dag. Noen ganger kan det utfordre slik at jeg føler meg helt elendig, men på samme måte som det trenger igjennom, er det også i stand til å lege og lindre. Det skaper en lengsel etter forvandling. 
«Hvis dere blir i mitt ord, er dere virkelig mine disipler. Da skal dere kjenne sannheten, og sannheten skal gjøre dere fri.»
Joh 8:31-32
Dagens ’manna’
Jeg vil være en ”virkelig” disippel!*
--------------------------------------------------
Refleksjonen bygger på Rick Warrens: "Målrettet liv"- dag 24 av 40 (16 dager igjen av 2012)
 

* Se refleksjonen: Finnes det uvirkelige disipler?

Ingen kommentarer: