mandag 3. desember 2012

Utvikling av vennskap

Vennskap kan utvikles og da må jeg være villig til å investere. Det handler altså om et bevisst valg fra begge parter. Når det gjelder Gudsrelasjonen, har Gud allerede valgt. Salomo hadde oppdaget at fra menneskenes side har det med innstilling å gjøre: ”Med de rettsindige har han samfunn”. Ordsp 3:32

Det rette sinn når jeg lengter etter å utvikle mitt vennskap med Gud, handler om daglig å velge

  • ærlighet – det nytter ikke å spille for Gud.
  • lydighet - tro handler primært om lydighet.
  • nærhet – det uttrykker Jakob på en utmerket måte: "Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere". Jak 4:8 
Dagens ’manna’:
Jeg vil holde meg nær til Gud.
---------------------------------------------------------------
Refleksjonen bygger på Rick Warrens: "Målrettet liv"- dag 12 av 40 (28 dager igjen av 2012)

Ingen kommentarer: