lørdag 19. oktober 2013

Vis meg mer!


Det har vært en fantastisk høst, og flere ganger har jeg spurt: ”Har vi noen gang hatt en så vakker høst?” Den kommer som en bonus etter et utrolig sommervær, og en vår der vi var så heldige å få med oss noen skjønne dager i Øst-Finnmark. Jo mer jeg ser og opplever, jo mer går det opp for meg at det jeg har sett er en brøkdel av hva jeg kan se og oppleve i denne verden.

Når jeg da tenker at ”Gud er mye større enn verden”, blir det enda klarere at han har mye mer å vise. Jesus visste det:

For Far elsker Sønnen og viser ham alt det han selv gjør. Og han skal vise ham større gjerninger enn dette, så dere skal undre dere.
Joh 5:20
Jeg vet at tiden i denne verden er begrenset, men det er i den evige Gud jeg lever, beveger meg og er til. Jeg håper jeg får se enda mer i denne verden – også av Guds herlighet, men du verden for en trøst det er at evigheten aldri kommer til å bli kjedelig.

Dagens ’manna’:

Det er så mye å «se»!
---------------------------------
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes

Ingen kommentarer: