lørdag 21. februar 2015

Et bud som gjør meg budd

Med alderen er jeg blitt mer og mer opptatt av det enkle. Jeg drømmer om å få sagt og skrevet sannheter så enkelt som mulig uten at det blir banalt. I refleksjonene om koblingen mellom det å elske Gud og holde hans bud, ville det vært greit å kunne «skrelle av» mest mulig å bli sittende igjen med det absolutt essensielle. 

Jeg tror Jesus langt på vei allerede har gjort den jobben for meg gjennom det han sier:
Og dette er mitt bud: Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere.
Joh 15:12
Dersom jeg lever etter dette budet, tror jeg at andre bud vil bli overholdt uten av jeg behøver å tenke på dem i det hele tatt. Det er et bud som gjør meg budd for det aller meste.

Dagens ‘manna’:

Å elske som Jesus har elsket, er kristenlivets essens.
-------------------------------
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes

Ingen kommentarer: