tirsdag 7. april 2015

Elsket

Frans av Assisi ba en vakker bønn* som inneholder leddet:  

«La meg ikke søke så meget å bli elsket som å elske!» 

Jeg har ikke problemer med å være med i den bønnen. Samtidig unner jeg alle mennesker opplevelsen av å være elsket. Og kanskje det nettopp er gjennom å våge å elske at man opplever å bli elsket selv?

For Far selv elsker dere fordi dere har elsket meg og trodd at jeg er kommet fra Gud.
Joh 16:27
I dag takker jeg ham spesielt for alle som opplevde hans kjærlighet på påskeleiren på Knaben. Mange tok imot ham som sin Frelser og jeg tror at tilnærmet alle opplevde et nytt og sterkt møte med en levende Jesus! Sterke vitnesbyrd.

Dagens ‘manna’:
Jesus, hjelp meg å elske deg ved å elske dem du elsker!
---------------------------------
* Herre gjør meg til redskap for din fred!
La meg bringe kjærlighet der hatet rår.
La meg bringe forlatelse der urett er begått.
La meg skape enighet der uenighet rår.
La meg bringe tro der tviler rår.
La meg bringe sannhet der villfarelse rår.
La meg bringe lys der mørket ruger.
La meg bringe glede der sorg og tyngsel rår!

Å Mester!
La meg ikke søke så meget å bli trøstet som å trøste.
Ikke så meget å bli forstått som å forstå.
Ikke så meget å bli elsket som å elske!
For det er gjennom at man gir at man får.
Det er ved å glemme seg selv at man finner seg selv.
Det er ved å tilgi andre at man selv får tilgivelse!
Det er ved å dø at man oppstår til det evige liv!
Amen
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes

Ingen kommentarer: