tirsdag 22. desember 2015

Om drømmer som fortsetter å være drømmer - mens andre blir oppfylt!


Det er et «svangerskap» siden jeg delte drømmen om et hus til Frelsesarmeens virksomhet i Dubossary (1). Mange av dere som leser bloggen min og som har bidratt med gaver for at drømmen skulle gå i oppfyllelse, venter på at det skal bli resultater. Mange av dere har også bidratt med støtte gjennom bønn. 

Vi har ikke gitt opp håpet, men vi har støtt på vanskeligheter med kjøpet. Jeg kan ikke gå i detaljer her på nettet, men deler gjerne mer utførlig informasjon til den som ønsker det, via epost. Skriv da en personlig melding til meg på FB og gi meg epost-adressen din, så skal jeg sende den til deg. 

Det jeg kan si her, er at vi ønsker å gi prosjektet enda litt tid før vi eventuelt omdisponerer beløpet til en annen eiendom – behovene er enorme, og anskaffelse av egne eiendommer er den beste form for reduksjon av driftskostnader. 

Men det er gode nyheter også. Som dere sikkert vet, ble beløpet som ble samlet inn adskillig mer enn det som trenges til Dubossary-prosjektet. Det ble informert om dette da målet var nådd (2), men pengene fortsatte å strømme inn, for mange ville gjerne være med å støtte. Det betyr at vi er i stand til å kjøpe vår første eiendom i Edinets, en leilighet til offiserene der. En av de største utgiftene vi har i Øst-Europa er leiekostnadene til lokaler til virksomheten og leiligheter til offiserene.
 
------------------ 
(1) Se: "En redningsaksjon er i gang!"
(2) Se: "Med et hjerte fylt av takknemlighet"

Ingen kommentarer: