onsdag 27. januar 2016

Å se det aller viktigste

Jeg ser vanligvis ikke mye på TV, men den siste uka har det blitt litt mer enn vanlig. Det er et bredt tilbud og da må jeg velge hva jeg vil se. Når det gjelder synsopplevelser, er jeg skrudd sammen slik at jeg ikke legger merke til detaljer i synsfeltet med mindre jeg har bestemt meg for å se etter akkurat slike detaljer. Så også når det gjelder det jeg faktisk ser, må jeg bestemme meg for hva jeg vil se.

I går handlet refleksjonen om hvem jeg vil høre på, dagens vers handler om hva jeg vil se:
Og vi har sett og vi vitner om at Faderen har sendt Sønnen som verdens frelser.
1 Joh 4:14
For meg er tro et spørsmål om å velge hva jeg vil se. Hvis jeg velger å tro at Jesus er Guds Sønn, vil jeg også se etter vitnesbyrd som bekrefter at det er sant. Det aller viktigste for meg blir derfor å se Jesus levende i verden i dag gjennom dem som tror. Når jeg ser det, fylles jeg alltid av glede og får stadfestet det jeg tror på. Jeg tror de fleste mennesker lengter etter å se det samme.

Dagens ‘manna’:
Å se Jesus levende i verden i dag!
--------------------------------------
Denne refleksjonen er en del av  ‘1 Johannes dykket’

Ingen kommentarer: